Hakkımızda

Koru Veteriner Kliniği olarak; Teknolojik gelişmeleri takip eden ve etik değerlerimize sahip çıkan anlayışımızla, sevimli dostlarımızın sağlık sorunlarına kalıcı ve kesin çözümler üretiyor ihtiyaçlarınızı doğru şekilde karşılamaya özen gösteriyoruz.

@2021 Koru Veteriner Kliniği

Pet Kuaför

25.10.2020 20:53

Evcil hayvan seçimlerinin başında geliyor sevimli kediler. Kedi sever dostlarımız hem kedilerin sağlığı hem de ev ortamında huzurlu yaşamaları amacıyla güvenilir  bir operasyon olan kedi kısırlaştırma operasyonunu oldukça merak ediyor ve tercih ediyorlar.
‘kedi kısırlaştırma nedir’ ‘kedi kısırlaştırma nasıl yapılır’ gibi sorular ise bu aşamada en çok merak edilenler arasında yer alıyor.

Kedi kısırlaştırma sevimli dostlarımızın sağlığını genel olarak olumlu etkilese de operasyon sonrası bir takım komplikasyonlar görülmektedir ve bu komplikasyonlara karşı bilinçli ve hazırlıklı olunmalıdır.

Öncelikle kedi kısırlaştırma nedir?
Kısırlaştırma kedilerinizin üremesini imkansız hale getiren bir cerrahi operasyondur. Dişi kedilerde kısırlaştırma yumurtalıkların çıkarılarak yapılırken, erkek kedilerde ise testislerin çıkarılarak alınır. Kısırlaştırma mutlaka veteriner hekimlerce yapılmalıdır.

Kısırlaştırma konusunda en çok merak edilen soru ise;
Kedilerde kısırlaştırma ne zaman yapılmalıdır?

Öncelikle dişi veya erkek ayırt etmeksizin kediler ergenlik çağına girdiğinde kısırlaştırma operasyonu için uygun zaman gelmiş demektir.  Bu süreç bazen kedinin cinsine bazen de cinsiyetine göre değişkenlik gösterse de dişi kedilerde ortalama 4 ile 6 ay, erkek kedilerde ise 6 ile 8 ay itibariyle kısırlaştırma yapılabilmektedir.

Kısırlaştırma Sonrası Sizi Neler Bekliyor?

Kısırlaştırma sonrası en yaygın görülen sorunların başında kedinizin kilo alması gelir. Bu kilolar eğer başlangıçta kontrol altına alınmazsa ilerleyen zamanlarda farklı sağlık sorunlarına sebebiyet verebilmektedir. Kilo alımına bağlı oluşan hareketsizlikte yine kedilerin sindirim sistemi sorunları yaşamasına neden olabilmektedir. Bu nedenle kısırlaştırma sonrasında kilo takibi ve  kontrolü önemlidir.

Kısırlaştırmanın Faydaları Nelerdir?

-Öncelikli faydası istenmeyen gebeliklerin önüne geçilir.
-Cinsel yollarla bulaşan hastalıkların ortadan kaldırır veya minimuma indirir
-Kedilerin dönemsel oluşan kızışma semptomlarını azaltır.

Kedinizi kısırlaştırmak hem onun sağlığı hem de ev ortamındaki yaşantısını pozitif yönde etkileyecek bir karardır.
Ancak mutlaka operasyon öncesinde veteriner hekime ön muayene olunmalı operasyon hakkında detaylı bilgi alınmalı ve doğru zaman hekim tarafından yapılacak muayene ve tetkikler sonrasında belirlenmelidir.